Det var underbart... men nu får det räcka!





Så var det måndag igen! Det underbara vädret gör det lite lättare att acceptera att vardagen är tillbaka. Inte för att jag har något emot vardagarna men jag vänjer mig så snabbt vid att ha Amandus hemma. Det är verkligen så himla underbart när hela familjen får vara tillsammans!

Veckan är i vanlig ordning fullspäckad och idag ligger fokus på att städa ut julen! Att plocka fram alla julsaker och pynta huset är så himla mysigt, speciellt i år (eller ja, förra året) eftersom det var första julen i huset och ännu viktigare, första julen med Svante. Jag tror verkligen att traditioner är viktigt för alla männsikor men framförallt för barn, det skapar en känsla av trygghet och samhörighet. Just därför är det så himla kul att få skapa nya traditioner, traditioner som förhoppningsvis kommer leva vidare i vår familj år efter år! En av de traditionerna är syskonjulmyshelgen och en annan är granhuggning! Tänk nästa år (eller ja, i år :) ) då kommer Svante kunna vara med och välja gran! Så mysigt! Ja, julen i all ära, lika mycket som jag älskar den lika skönt ska det bli att få undan på allt! Köpa tulpaner och inreda vårigt! Inser dock att det kommer bli rätt mörkt här hemma, har inte så många vanliga lampor att ersätta alla stakar och stjärnor med. Får kompensera med massor av levande ljus tills jag hittat lampor som passar.

och så lillprinsen! Min lilla älskling har inte riktigt varit sig själv de senaste dagarna. Han brukar för det mesta vara på ett strålande humör och vara vaken åtminstone 2-3 timmar i stöten men nu har han varit lite grinig, blir snabbt trött och har svårt att komma till ro. Det är som att han inte vet vart han ska göra av sig själv efter ungefär en timmes vakenhet och lek.  Han har även varit lös i magen de två senaste dagarna. Hmm... fler tänder på g kanske? När han fick de första två tänderna var han också dålig i magen och något tröttare än vanligt. Ja, det lär vi väl märka så småningom om inte annat!






Ser ni dem? I nederkäken... de är små, vassa och väldigt fina!

För den som undrar kan jag berätta att brödbakat gick lite si sådär :)
Vi började med det italienska lantbrödet som tyvärr blev lite överjäst innan vi fick in det i ugnen. Bröden blev fina men tyvärr började de brännas innan de blev helt klara! Sen var det dags för tunnbrödet! Betydligt smidigare och väldigt gott! När vi kommit så långt att vi gräddat det mesta av tunnbrödet var vi ganska möra och klockan mycket så vi beslutade oss för att helt enkelt göra pizza av det sista av tunnbrödsdegen. En succé visade det sig! Vad gäller brödbaket är det bara fortsätta öva antar jag! Lite knivigt att veta när man ska lägga in dem... den här gången hade vi dessutom ved kvar vid sidorna på ugnen, tror vi får se till att skyffla ner allt innan vi bakar nästa gång. 



Ta tag i det där med julpyntet var det ja!

Ciao!




Kommentarer
Jenny

Första gången vi bakade bröd i vår bakugn blev de svarta, vi fick strunta i kanterna... http://ladyjendesign.blogspot.com/2009/08/vad-gor-du-en-varm-och-solig-dag-i.html OBS, jag kanske inte erkände det i blogginlägget, men det syns tydligt på bilderna ;-)



Men det har blivit bättre de senaste gångerna.



Nu ses vi snart med våra prinsar? Har du funderat på vad du skall sticka för något?

Kram

2012-01-10 @ 20:01:54
URL: http://ladyjendesign.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0