Efter år av längtan är den så äntligen min!

Kan inte säga exakt hur många år jag har drömt om att äga en KitchenAid köksmaskin, men det är mååånga år!
Tidigare har vi liksom inte haft någon plats för en (en sån pärla kan man ju inte skuffa undan bakom stängda dörrar!!) och sen så är de ju inte direkt billiga heller.Men nu, NU, har drömmen äntligen blivit verklighet. Idag var jag och hämtade ut min alldeles egna cremefärgade KitchenAid på Cervera i stan. När jag gick därifrån med näsan i vädret, stolt som tuppen, kände jag mig nästan lite tom inombords. Ja, ungefär sådär som man känner sista föreställningen i en dans- eller teatergrupp eller som när man lämnat in en uppsats man slitit med i flera veckor. Jag kunde liksom inte fatta att den nu var min... vad skulle jag nu tråna efter när jag går på stan. Sen kom jag på att jag är ju jag och jag trånar ju efter det mesta som är vacker så det ska nog inte vara några bekymmer. En fågel viskade dessutom i mitt öra att Leila, jagbakargodastekakornaivärldensamtidigtsomjagärsötsomsockerLeila, släpper en egen kollekton med bakskålar och dylikt inom kort och något säger mig att jag kommer vilja ha typ allt! Nåväl, när jag kommit över chocken av att vara KitchenAid-ägare började jag åter fantisera om allt jag kommer kunna baka och laga nu framöver.... nu finns det inga ursäkter - här ska bakas! Vi inviger imorgon med surdegsbrödbak. (Undrar om jag ska ringa kungen och be honom klippa ngt band eller nåt?) Det blir med andra ord premiär gånger två eftersom jag aldrig tidigare bakat surdegsbröd. Önskar jag kunde skryta och säga att jag gjort min egen surdeg men så är inte fallet. Hittade surdeg i kyldisken på ICA och var ju såklart tvungen att slå till direkt. Återkommer med resultat!





Den nya maskinens, eller ska vi säga familjemedlemmens? Ja, det gör vi! Den nya familjemedlemmens ankomst krävde omorganisering i köket eftesom pärlan måste få bästa platsen. Det resulterade i ommöblering av både kösmaskiner och kokböcker. Tror inte de tog så illa vid sig, jag menar det är ju ändå fru KitchenAid som flyttat in! :)


Några av kokböckerna fick flytta in i skafferiet medan andra fick ta
plats på hyllan ovanför diskbänken!

Avslutningsvis vill jag tacka alla som bidragit till att min KitchenAid är min. Min, min.... MIN!! TACK!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0