Förälskad!

Igår var jag och mina lantpigor, Jenny och Camilla, inne med våra pojkar i växjö för att fika och inhandla garn till vår pysselkväll på tisdag. Jag hade fått tips av Amandus ingifta moster Anna om ett nytt Café i stan som visst skulle vara väldigt mysgt. Och oj så rätt hon hade! Shit alabama så mysigt det var!! Jag blev tokförtjust och kände att här flyttar jag in! Här har man fikat på Coretto i tron om att det är det bästa fiket ( i alla fall för mammor med barnvagnar, Millas, Gusto och Askelyckan går liksom bort när man har barnvagn!) så ligger drömmarnas fik bara ett stenkast bort! Stort och rymligt men ändå fantastiskt hemtrevligt, massor av god mat och fika som det mesta dessutom var rättvisemärkt! Sen har de fullständiga rättigheter och öppet till 22 på vardagar och 24 på fre-lör! Behöver jag säga att jag är lite förälskad? Någon som är sugen på fika? Ring mig jag följer gärna med, med förutsättningen att vi går dit förstås :)!


Här är det! Visst är det underbart!! Coretto - aldrig mer!!


Svante <3           Svante och kompisen E!       Mina fina Bergflickor; Camilla & Jenny!

Efter att ha spenderat några timmar på fiket var det dags att inhandla garnet. Vi strosade bort mot garnbutiken i det fantastiska vädret, NOT! Och när vi väl kom fram till butiken så visade det sig att de hade flyttat - och nu mer låg mittemot fiket vi nyss varit på! Hahaha...virrpannor! Vi fick i alla fall tag på riktigt fina garn när vi väl hittade rätt så nu ska här stickas! En liten tröja till Svante tänkte jag börja med. Ska bli så himla mysigt med pysselkväll på tisdag! Jag och Camilla har ju världens tur dessutom som har Jenny, sy- och träslöjdslärare, som guidar oss! Tack Jenny!!


Det här ska alltså bli en tröja så småningom! Det ska dessutom
Stickas på rundstickor, något jag aldrig provat innan. Men som sagt,
vi har ju Jenny så det ska nog går bra!


Idag blir det en promenad i det fina vädret. Annars tänkte vi ta det lite lugnt på förmiddagen för att vila upp oss inför eftermiddagens babysim! Ska bli så galet kul, min prins är ju som en liten fisk som ÄLSKAR att bada.

Nu blir det en kopp te och spikmattan medan Svante tar en förmiddagslur!

Happy friday på er!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0