Svantes första möte med "riktig mat"!

Helgen som varit har varit en av de skönaste helgerna på länge. Vi inledde i vanlig ordning med babysim. Svante är verkligen som en fisk i vattnet och man ser på hela honom hur mycket han älskar det. Han älskar det nästan lite för mycket. Han blir så exalterad att han sväljer massor av vatten, både medvetet, genom att böja sig fram och lapa och omedvetet genom att sprattla så mycket att han kommer under vattenytan. Allt vatten ger honom magknip i flera dagar efteråt, stackarn! Men hade han kunnat prata hade han nog sagt att det är värt det! 


Killen som ÄLSKAR vatten! Här i badkaret hemma hos mormor och morfar L-G!

Sammanfattningsvis kan man säga att hela helgen har varit välbehövligt lugn! Helgens stora händelse är att Svante fått sin första smakportion! Potatis blandad med bröstmjölk och rapsolja, rena delikatessen! Svante var inte helt övertygad men svalde efter att ha grimatiserat en stund. Efter lite övervägande sträckte han sig efter skeden och fick smaka lite till, återigen en serie grimaser följt av att han svalde. Mest lycklig var han nog för att han äntligen fick smaka. Han brukar titta, eller snarare stirra, på mig och Amandus så fort vi stoppar någonting i munnen. Amandus föräldrar var här och fick bevittna denna stora händelse. De filmade även och när jag tittar på filmen för andra gången lägger jag märke till hur jag själv grimatiserar minst lika mycket som Svante :) Väldigt roligt och spännande hur som helst, ja att Svante börjat smaka riktigt mat alltså, inte att jag grimatiserar! Så nu ska han få en tesked potatis varje dag den här veckan så kanske vi testar ngt nytt nästa vecka.

Återigen har Svante och jag en fullspäckad vecka framför oss! Och för att hålla reda på allt som händer i veckorna har jag beställt en personlig almanacka!


Time to get organized! Min nya fina kalender med favoritmotiv!!!





The many faces of Svante :) Bilderna är från i fredags morse! <3

Nu, mys i soffan!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0